(Leestijd: 3 - 6 minuten)

Nieuwe website

We zijn live!

Yesss, onze nieuwe website is live! En daar zijn wij ontzettend trots op. Wat leuk dat je een kijkje komt nemen. Als je - net als een kleine 100.000 anderen - ooit een bezoek aan onze oude site hebt gebracht, dan zullen veel verschillen je ongetwijfeld al zijn opgevallen. We hebben de belangrijkste zaken voor je op een rij gezet.

Image

What's new?

Kleuren

Allereerst het kleurenpalet. Jacobs Meubels <3 wit. Het overgrote deel van de meubels die wij verkopen is wit. Meestal RAL 9010 of ons eigen "Jacobs-Meubels"-wit. Onze liefde voor wit hebben we ook in het ontwerp van de nieuwe website meegenomen. Uiteraard gebruiken we onze vertrouwde groene kleur voor het aanbrengen van de nodige accenten.


Oude versus nieuwe site

Foto's, foto's, en foto's

Ken je dat? Als je een ingrijpende verandering in het interieur wilt doorvoeren, eerst urenlang het internet afstruinen op zoek naar voorbeelden en inspiratie. Misschien maak je zelfs een Pinterest board aan om alle ideëen op te slaan. Onze klanten doen dat in ieder geval regelmatig. Het merendeel van de mensen dat bij ons een offerte aanvraagt of onze showroom bezoekt, heeft op voorhand een kijkje genomen in onze fotogalerij. Een kijkje? Zeg maar gerust een kijk. Want onze fotogalerij was aardig uit zijn jasje gegroeid: daar bladerde je niet zomaar even doorheen.

Wij vonden dan ook dat dit anders moest. Onze nieuwe website legt met een verbeterde navigatie en duidelijkere fotocollecties nóg meer focus op het weergeven van meubels. Want dat is waarvoor mensen naar jacobsmeubels.nl komen. Uiteraard vind je bij ons nog steeds de vertrouwde "echte" foto's uit de huiskamers van onze klanten; bij ons geen gestyleerde showroomkiekjes.

Na de plaatsing van een meubel vragen we onze klanten altijd of het goed is om een foto van het resultaat te maken. Mensen zijn hun aankooptraject zelf ook vaak begonnen met het opdoen van inspiratie op onze website, en begrijpen dan ook de meerwaarde voor toekomstige klanten. Daarnaast is het voor mensen natuurlijk ook leuk om hun eigen meubels op de site terug te zien.

- Roy

Projecten

Een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden. Soms is geschreven context echter wel zo prettig. Wij hebben een aantal van onze foto's voorzien van tekst en uitleg, in de vorm van (beknopte) projectbeschrijvingen.

Jacobs Meubels voor bedrijven

Het merendeel van onze klanten is particulier. Dat sluit ook aan bij onze focus op wooninrichting. Toch zijn wij ook regelmatig in de weer voor bedrijven. Bij diverse winkels, kantoren, en horecagelegenheden in het land kun je zomaar oog in oog komen te staan met een echte Jacobs Meubel(s). Hier zijn wij best trots op. Op onze nieuwe site besteden wij dan ook wat meer aandacht aan onze oplossingen voor de horeca, retail, en zakelijke markt. Ondermeer met de eerder genoemde projecten.

Partners en leveranciers

We vertellen je graag wat meer over de producten van onze voornaamste leveranciers en partners. Zo heeft het aantal verkochte meubels met een sfeerhaard een exponentiële groei doorgemaakt. Daarom geven we graag wat meer informatie over de merken die leveren. Ook worden wij erg blij van het verhaal van onze nieuwe partner Wout.com. Een blijdschap die wij graag willen delen, en daarom hebben we voor Wout ook een partnerpagina aangemaakt.

Solliciteren

Talentvolle meubelmakers kunnen nu ook online bij ons soliciteren. Heb jij interesse om samen met vakkundige en gezellige collega's de mooiste meubels maken? Ga dan snel naar onze 'werken bij' pagina!

Klantenservice

Veelgestelde vragen

Vragen die we vaker krijgen, bijvoorbeeld over hoe je een gespoten meubel het beste schoonmaakt, hebben nu een plekje gekregen in een heuse FAQ op onze nieuwe website. Inclusief antwoorden natuurlijk.

Contactformulieren

Mensen gebruiken ons contactformulier om verschillende redenen. Denk hierbij aan een offerteaanvraag, het plannen van een showroombezoek, of een vraag over kleurmogelijkheden. Waar de oude site één generiek contactformulier had, hebben wij nu verspreid over de website verschillende formulieren beschikbaar. Op deze manier kunnen wij afhankelijk van het onderwerp alvast de juiste vragen stellen, zodat we meteen alle informatie hebben om jouw specifieke vraag te beantwoorden. Wel zo handig.

Wij doen dingen graag in één keer goed. Dat begint al bij ons eerste klantcontact. Het is erg prettig om bij een offerteaanvraag alvast de juiste informatie uit te vragen, want zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn - denk aan bijvoorbeeld de gewenste afmetingen - zijn dat voor anderen niet altijd. Zo voorkomen wij dat er eerst om aanvullende informatie moeten vragen en kunnen we direct een prijsindicatie afgeven.

- Martijn

Exit nieuwsbrief

Jacobs Meubels is al sinds jaar en dag actief op Facebook. Juist omdat wij kleine en grote nieuwtjes hier altijd actief delen, merkten we dat er weinig noemenswaardige zaken overbleven voor de Jacobs Meubels nieuwsbrief. De laatste nieuwsbrief is dan ook al weer van eventjes geleden. Wij hebben daarom besloten om helemaal te stoppen met digitale nieuwsbrieven. Het adressenbestand van de nieuwsbrief hebben wij netjes vernietigd. Vergeet dus niet om Jacobs Meubels ook op Facebook te volgen!

Schrijfstijl

Niet alleen de inhoud van de website heeft een upgrade gehad. Misschien is het je al opgevallen, maar onze schrijfstijl is ook op de schop gegaan. Wij merken dat steeds meer mensen zich ongemakkelijk voelen als we ze met "u" aanspreken. In onze communicatie hebben we dan ook afscheid van "u" genomen. Wij zijn van mening dat het beleefd en respectvol met klanten omgaan zich niet uit in een persoonlijk voornaamwoord, maar in onze klantbeloftes: luisteren, afspraken nakomen, en kwaliteit leveren.

Heb jij hier moeite mee? Laat het ons weten en we schakelen in onze persoonlijke communicatie zonder moeite over op "u".

Techniek

Onder de motorkap is er minimaal evenveel veranderd als in het zichtbare deel. Tenminste, als we onze onze sysadmin/webdev moeten geloven. Hier gaan we jou verder niet mee lastig vallen. Mocht je graag meer willen weten over de bits & bytes, dan kun je dat Tom altijd vragen. Ook heeft Tom een blog geschreven over informatiebeveiliging op onze website.

In 2017 verhuisd naar een nieuw pand, nu een online verhuizing naar een nieuwe site. De groei die Jacobs Meubels als bedrijf heeft doorgemaakt, hebben we ook geprobeerd te vertalen naar onze website. Hierbij hebben we een goede belans gezocht tussen professioneel webdesign en authenticiteit. Persoonlijk, echt, en heel erg mooi dus.

- 'webmaster' Tom

What's next?

Achter de schermen zijn wij alweer hard aan het werk om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Dit kun je binnenkort verwachten:

Webshop

Wij maken maatwerk meubels op bestelling. We hebben dan ook geen warehouse vol meubels op voorraad voor de losse verkoop. Toch komt het wel eens voor dat we een meubel over hebben. Dit kan bijvoorbeeld een showroom-model zijn, of een niet uitgeleverde bestelling. Zodra onze webshop gereed is, kunnen ook deze thuisloze meubels een nieuwe eigenaar vinden - vaak tegen scherpe prijzen!

Wij zijn trots op de meubels die we maken. Het voelt dan ook niet goed als meubels ongebruikt stof staan te happen. Niet bepaald duurzaam ook. We zijn dan ook blij als we voor deze - gelukkig zeldzame - restmeubels een nieuw 'baasje' kunnen vinden.

- Marcel

Ook verkopen wij diverse reinigingsproducten om de meubels optimaal te onderhouden, en hebben wij als Marmitek-dealer handige hulpmiddelen beschikbaar om audio- en video-apparatuur uit het zicht te houden. Via onze webshop kunnen wij eenvoudig ons aanbod tonen.

10 jaar

2021 wordt een jubileumjaar. In september bestaat Jacobs Meubels 10 jaar. Dat willen wij zeker niet ongezien voorbij laten gaan. We zijn er nog niet helemaal uit hoe we dit gaan vieren, maar dat zal - zeker in deze coronatijd - deels online zijn. Houd de komende periode onze Facebookpagina dus goed in de gaten, en kom regelmatig een kijkje nemen op onze site!

Nog betere gebruikservaring

Onze website komt binnekort ook als Progressive Web App (PWA) beschikbaar. Hierover vertellen we je t.z.t. wat meer.

Jouw mening telt

We herhalen het nog maar eens: wij zijn onwijs trots op onze nieuwe site. Uiteindelijk willen wij echter niet enkel trots zijn, maar toch vooral ook blij. En blij worden wij van tevreden (potentiële) klanten. Wij zijn dan ook zeer benieuwd hoe jij onze website ervaart. Kom maar op met die feedback en suggesties!